Nu är det dax......

att börja jobba som Arbetsterapeut, jippi va kul de ska bli. Skall vara en resurs två dagar i veckan på Reuma mott, de ska bli så kul. Träffade chefen där igår så nu e de klart. Börjar nästa vecka, men jag har även kvar mitt jobb på hemmet. Det är så härligt att äntligen kunna se lite framåt, jag känner även att jag mår bra, jag känner mig pigg och inspirerad, fasiken va kul att de gick att kombinera.


Snart kommer dotri♥ hem från sin resa, hon har lämnat Kreta för en vecka i Barcelona, sen kommer hon hem, för att förtydliga datum så anländer hon ön på onsdag. Ska bli kul.

Igår var jag på en väldigt bra föreläsning om läkemedel och åldrandet, de blev många aha upplevelser, det är ett jätteviktigt ämne, läkemedel kan verkligen ställa till det i människans tillvaro, men kan även göra nytta såklart!!! Själv fick jag hallucinationer av ett läkemedel som är väldigt vanligt, väldigt läskigt kan jag säga. Sen blev det fika med sonen♥ som man tyvärr inte ser så ofta nu för tiden.

Hade en härlig "fyrkants" kväll i onsdags med mat skratt lite vin men även prat om livets tråkiga saker som händer en del människor. Vi behöver ge varandra styrka och uppmuntran för att orka ibland, de handlar inte bara om de som har problemen utan till stor del de människor som finns för oss och stöttar, de ska också orka leva. Dessa vänner är guld värda. Nu är det min tur att stötta vännen!

Nu är det helg och dax att jobba, någon måste ju göra de me!

Kram från mig som önskar mina vänner en skön helg♥


Kommentarer
sväggu

Tack för att du finns och sprider sån livsenergi till oss alla. Kram

2010-11-12 @ 21:50:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0