Längtan!

Alla har vi en längtan efter något, de kan vara precis vad som helst, en del längtar till jul, någon efter ledighet eller så kanske man saknar någon som gör att man längtar. Just nu så längtar jag efter att få åka till Linköping och se Elin, har inte sett hennes ansikte sen Augusti, bara hört rösten flera gånger givetvis per telefon. Men snart ska de ske, första helgen i nov, då ska vi bo på hotell med härlig frukostbuffé, se ishockey, gå på shoppingtur och bara umgås i två dagar, ska bli så kul.

Men ni som känner mig vet ju att det händer saker innan de, de är ju flera veckor till Nov, finns ju massor att göra innan de :-)  de e saker jag kallar för "Guldkant"

Här kommer några Guldkantar som jag gett mig själv de senaste månaderna

* Jag har ÄNTLIGEN tatuerat mig, har funderat länge (sen årskurs 9) innan jag vågade men är jäkligt nöjd med resultatet.

* Sista helgen i Aug blev det en tripp till Heiligenhafen i Tyskland med fem härliga vänner från min forna Visbytid, det blev en härlig helg med öl, go mat och en jäkla massa skratt som gjorde att jag förlängde mitt liv massor av år!
* Sen vart de tjejträff med gamla jobbarkompisar, jättekul att träffas o blarra lite.
* Slutet mot sept blev de en liten kryssning men först övernattning hos kära svägerskan och lite hotellfrukost, sen vart de klackarna i taket på Paradise.

Förra helgen va de hockey premiär för sonen så då blev de att hänga i hallen, med feber som resultat :-( man vet aldrig när den hoppar på en, den kommer lika olägligt som vanligt, o jag blir lika orolig varje gång att det ska sluta med akuten, men de klara sig denna gång, peppar peppar.

* Guldkant som kommer är Göteborgsresa nästa helg med återträff av klassen från Luleå, ska samtidigt passa på o hälsa på en bekant. Ska bo på hotell med underbara vänner från klassen och vi ska hitta på så mycket skoj.

* Sen kommer nästa guldkant, sist men inte minst, Linköping i Nov med manne. Ska hälsa på fina elin och se hur hon har det, vi ska bo på hotell, se HV- BRYNÄS, handla på Ikea o flanera runt i stan.

De va lite och några av mina guldkanter i vardagen, vilka har du? man behöver inte resa bort för att sätta lite piff på en arbetsam vardag, i veckan som gick käkade jag och fyra andra damer middag på Friheten, en helt vanlig onsdag, jättetrevligt hade vi och supergod mat fick vi!

Nog snackat om guldkanter, vardagen rullar på som bara den, de finns tydligen bara måndagar o fredagar, allt går så fort, hinner knappt med. Har varit färdig AT över ett år redan, fattar det inte. Och snart ska de visst bli avtackning från mitt gamla jobb, ett jobb som varit mitt liv i nästan 25 år, lite konstigt känns det allt, men men de finns väl en mening med det också.

Min hälsa är för närvarande bra, går på mina kontroller, o njuter varje gång de sägs något positivt. Mitt liv kantras av andra människor som mår dåligt, människor som går igenom sånt som jag redan gjort och som jag upplever har ett behov av att prata om det för att de vet att jag varit där, jag har varit långt där nere under behandlingen, har våndats över att tappa sitt hår, har funderat på om det kommer att gå vägen, för tillfället är någon annan där, men jag vet aldrig hur snabbt jag kan göra dem sällskap igen.

Fast det är inget jag går och funderar på, för just nu LEVER jag och NJUTER varje dag!





Kram från en överviktig dagnjutare :-)





Kommentarer
Kicki

Håller tummarna hårt för att det positiva fortsätter ett långt tag till =)

2011-10-15 @ 22:58:15
URL: http://minatankaromtillvaron.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0