Vädret påverkar en negativt!

Vädret kan få en ur spel fullständigt, att de bara orkar regna en hel dag. Ja då e de tur att man varit inomhus idag och gjort något roligt :-) Har nu arbetat som Leg arbetsterapeut tre dagar av mitt liv, fantastiskt bra gjort av mig. Trivs verkligen på Reuma mott, härliga patienter trots sjukdomsbild och underbara arbetskamrater. Gör min andra vecka av sju, sen får vi se vad den chefen kan hitta på.

Att en dag i mitt liv kan se så annorlunda ut kan jag inte riktigt fatta, men som jag tidigare sagt så finns det alltid en baksida på mitt liv, inget får vara bra och roligt för då dyker den elaka upp och knackar på. Så varför skulle de vara annorlunda nu? nej de e just de att inget är oförändrat den jäveln har kommit igen för att hälsa på, undrar bara vem som är segast? den eller jag? den som lever får se.

Fredag kl 10.00 dax för nya behandlingar, en lite för tidig julklapp kanske? Var den växer o frodas nu är ganska oväsentligt för den är störande var den än är. Mina symtom denna gång är svullen buk, magont vid intag av föda samt en väldigt krånglande tarm, detta räcker för att störa min dag så nu ska den få sig en omgång.

Ibland känns den psykiska smärtan mer än den fysiska, men det har blivit ett sätt för mig att leva, jag måste leva för att överleva!!


I veckan som var kom dottern hem från sitt aupair jobb på Kreta, härligt att få hem henne, hon är stor och vuxen men man är ändå orolig över vad de gör, fast de räcker med några dagar hemma så känns allt som vanligt igen, jag får väl ta o njuta lite mer för man vet ju inte hur länge hon blir kvar, för kvar blir hon i alla fall inte!

Helgen som var innehöll middag med mina bröder och som bjöd på både skratt och gråt, det blev några glas vin me, fast de gillade inte magen, men jag tyckte de va gott :-). Söndagen bjöd på regn, regn o åter regn, så de fick bli en sväng till stan på julmarknad och afternon te med den bäste... och de blev en riktigt bra dag med både smak o bak!!!


Som sagt, nu laddar jag batterierna inför fredagen, sen är det planerad tjejträff vid skoga på lördag. Jag trampar på framåt så gott jag kan och förmår så får vi se hur långt de räcker.

Kram mina vänner och kom ihåg att ta hand om er för det är ingen annan som gör de för er ♥


Kommentarer
Åsa!

Skit också att den kommit tillbaka, den onde. Det gäller att hämta kraft ur det goda i livet för att orka, och jag tror du är bra på det Marika.

Styrkekramar i mängd, jag tänker på dig!

2010-11-24 @ 08:49:26
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Marika

Tack Åsa för dina varma ord, ja styrka måste man ha och man hämtar de från andra människor. Jag ska inte ge mig!

2010-11-24 @ 09:10:40
lovisa

Godmorgon!

2010-11-24 @ 09:25:41
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Kicki

Kan inte annat än att beundra dig för din envishet och vilja att leva. Det är helt otroligt vilken livsglädje och energi du sprider trotts detta helvete du står mitt i. Men det är som du skriver. Leva för att överleva. Många styrkekramar till dej!!!

2010-12-01 @ 14:29:47
URL: http://minatankaromtillvaron.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0